onsdag 17 april 2013

Morsdag snart!

Och det märks!
Det är så kul, vi får göra så personliga smycken till så många mammor, mor - farmödrar och en och annan svärmor!
Detta smycket beställdes för ett litet tag sedan, och jag lade upp en bild på Facebook och det blev formligen rusch efter det! "Svärmorssmycket" som det har kallats i folkmun.
(Cirkel 19mm i diameter, 2mm tjock och ett bulligt silverhjärta.)
"Svärmorssmycket" 
 Vi gör såklart alla möjliga smycken.
 Runda smycken, namnhalsband & namnarmband. Maskingravyr (som Diabetsssmycket längre ner) eller handstansat (som nedan)?
Budskapsamulett med stansade namn
 Minst en klassiker varje dag - fortfarande! Ibland med berlock. Som här, äkta sötvattenpärlor.
Klassikern, Klassisk silverbricka, handstansat namn 3mm.
Sötvattenpärlor i valfri färg. Dessa är Ljungrosa
 Namnringar är också en sak som vi gör minst en av varje arbetspass. Också populärt nuförtiden med personligt utformade förlovningsringar och vigselringar.
Silverringarna nedan har handstansats på frihand med stålstämplarna "Elin", ett litet hjärta efter namnen, och födelsedatum på kanten - då med typsnitt 1mm original.
Namnringar, 4mm breda i 2mm gods. Datum på kanten
 Ahaa, ni märker att jag tycker det är kul att lattja lite med ramar runt en del bilder? Jodå, men jag hinner inte på alla. Och jag hinner faktiskt inte lägga upp bilder på alla smycken vi tillverkar och skickar heller.
men jag kan säga såhär; Allt sedan jag började tillverka namnsmycken och silversmycken har jag fotat vartenda ett och sparat en bild på! Jag har en sjukt stor och inspirerande bildbank!
och återkommer en kund så kan det ta en stund, men smycket de beställt finns på bild. Om man behöver göra ett likadant...  Kanske har man fått ett barn till, vill beställa ett likadant till en kompis, eller om smycket har kommit bort...

Förlovningsringar och vigselringar och namnringar ja. Eller som här; "Vilken dag var det nu igen?"
Datumringar
 Nyttosmycken, trygghetssmycken eller livsviktiga smycken? Vi hade en liten diskussion om vad jag skulle kalla dem på facebook för inte så länge sedan. Diabeteshalsband är ju alla ovanstående.
Detta diabetessmycke har Mimmi 16 år själv designat.
Hon hade en incident med / av sin sjukdom och ville försäkra sig att om det hände igen, så skulle hennes sjukdom vara tydligare att se.
På baksidan står mamma & pappas båda mobiltelefonnummer graverade.
Diabeteshalsband, egendesignat diabetessmycke
Javisstja, det är ju Morsdag snart. Den 26 maj 2013.  Satt och lekte ihop ett litet collage med presenttips!
Beställer, det gör man här; Älskade Barn - websidan

Inga kommentarer: