torsdag 25 april 2013

Fuck cancer - ring!

Jag har ju en liten silververkstad, som jag verkligen försöker driva med ett stort hjärta!
Jag vet ju precis hur betydelsefulla de smycken jag själv bär är, och jag vet hur mycket det kan betyda att få ha sina barns namn och "närvaro" nära sig om dagarna fastän man inte är fysiskt nära varandra...

Det är inte bara namn vi stansar eller graverar smyckena i vår silververkstad med.
Silverring FUCK CANCER
 Många smycken talar ett tydligt språk, och jag känner verkligen då jag slår in texten hur ringen fylls med styrka i orden... Det är en mäktig och häftig känsla..

Att ha sina styrkeord som en påminnelse att bära, eller att få pilla lite på några berlocker med de käraste man har.. Behöver jag säga att jag verkligen älskar mitt jobb av hela mitt hjärta?..
Jag får ju vara verktyget som gör det där alldeles speciella smycket!
Vi får vara med och skapa kärleksmagi...
Silverarmband med namn och sötvattenpärlor
 Värdeord, Affirmationer och "kom-ihåg-listor". Vi sätter det du vill ha på ditt eget unika smycke.
Silverringar med gravyr, Affirmationsringar.
 "Säg det med ett smycke!" Här är ett par förlovningsringar;
Förlovningsringar med gravyr
 Bilden över - ej oxiderad text, bilden under - här har vi oxiderat (svärtat) texten på kanten.
Förlovningsringar med oxiderad gravyr
 Ibland behöver det inte vara ett helt namn, eller en massa ord heller. Det enkla är det allra vackraste.
Och det allra vackraste är ju inte våra smycken - utan kärleken till det vi präglar smycket med!
TACK för att vi får skapa dina favoritsmycken, och personliga presenter. Tack för att du tror på oss!
Kram, Tina & Ulf i silververkstaden i Funbo.

Inga kommentarer: