söndag 18 augusti 2013

Återblick.

Jag önskar jag hade mera tid.
Så jag hann med mera saker.
Så att jag hann jobba mera, så att vi kunde ha ännu kortare leveranstider.
Så jag hann sova mera, och slapp älska kaffekoffeinets verkan så mycket.
Så jag hann läsa godnattsaga i minst en och en halv timme varje kväll.
Så jag hann sitta och slöa framför tv:n, eller med en god bok i skymningen.
Så jag hann motionera mera. För jag älskar att lyssna på podradio samtidigt i min ensamhet.
Så jag hann locka håret ibland. Eller åtminstone ha i hårolja och ge det en ordentlig genomborstning.
Fast det går fortare att sätta upp det i fläta.
För det går snabbare och jag tar hunden med på motionsrundan - fastän han rycker och drar i kopplet och vill stanna och lukta på ditten, än springa iväg och kolla på datten.
Då blir det liksom två-saker-gjorda-på-en-gång ju!...
Och så gillar jag ju egentligen inte heller att sitta still framför tv:n, och en bok gillar jag ju att läsa om jag typ kan göra någonting annat samtidigt. Till exempel sitta ute i solen eller skuggan och passa barnen som badar i poolen.
Och så har jag ju egentligen ingen som ser mig hur mycket jag än borstar håret, eller lockar det.
& Uffe tycker jag ju är fin precis som jag är. Helst ofixad/ofiffad..
Vidare är ju våra leveranstider korta som det är redan. Kikar man i vår gästbok så är det på andra - eller tredje plats det man hyllar mitt lilla företag mest över. (Näst efter det vackra smycket och den förträffliga servicen till min stora glädje!! :o)
Fast jag älskar att mysa samman med barnen, och särskilt bokläsning! Lilleman läser jag för, och har jag tur läser tvillinggrabbarna för mig! (Jag kämpar för att inte somna, men de läser ju så bra!)

Jahaja, ojdå. Det skulle ju bli en sorts återblick, tänkte jag då jag skrev rubriken...
Vad jag menade med tidsperspektivet var väl litegrann att hupps, bloggen var det länge sedan jag skrev i...
Och jo, jag har tydligen prioriterat andra saker.
Som allt här ovan.
Jag hoppas det inte gör så mycket. Allt får liksom ha sin lilla tid, så mycket det hinner.

Vi får göra en sommarlovsåterblick i ett annat blogginlägg. För nu kallar andra förehavanden.
Här är lite vad vi smitt i silververkstaden senast!
Namnbricka i silver; Klassisk Silverbricka
Handstansat namn och strassten nedtill

Namnhalsband, Fyrstav i Spinnhake på Kulkedja
Namnen med maskingrayvr

Namnsmycke i 18k guld, Fyrstav ihålig
Maskingravyr

Silverarmband med Stor Cirkel och
kvadratbricka med fotogravyr

Manschettknappar med avtryckgravyr & datum

Trestav i silver med Spinnhake och litet silverhjärta.

Stort silverhjärta med handstansade namn som oxiderats

Stort silverhjärta med maskingravyr

Vår populäraFyrstav

Silverhjärta med avtrycksgravering
handavtryck & fotavtryck

Klassisk silverbricka med berlocken Stjärna i kedja

Inga kommentarer: