söndag 11 maj 2014

Lägerskola, Tipspromenad & silversmide!

I helgen har jag gjort massor!
Redan innan helgen började satte den igång! Förberedelser och genomförande av lägerskola för mina två elvaåringars klass.
Jag drog lotten "Tipspromenad". Enkelt tänkte jag.
Innan jag insåg hur osimpelt det var att hitta på både intressanta, lärorika och lite småroliga frågor.
Och hitta bra bilder till dom.
Hade det inte varit för att Uffe glömde facitet ( mitt jag gjort dög såklart inte, han skulle ha ett "overhead" ) och att vi hade råkat skriva ut en ikryssar-lapp för lite gjorde det succé får jag drista mig till att säga.
Om någon behöver en Tipspromenad lagom för elvaåringar - säg till så kan jag skicka ett! :o)
(Skriva ut och laminera får man dock göra själv. ;o)

Jag har äääntligen kommit igång med inredandet av min nya walk-in-closet också!
Vi har så stora barn nu, att vi skall byta lite rum, och vips, så får den här glada mamman äntligen till walk in!
Jag har fortfarande vit målarfärg under naglarna, det blir så fint! Nu skall färgen torka och sedan skall en ljusgrön heltäckningsmatta in. Och lite speglar och lampor och en byrå in.
- Ääääntligen mera plats att hålla ordning på! ;)

Sedan några av alla smycken jag hunnit smida:
Silverkors med stansade namn.
Silverkorsen är 22mm höga och 2mm tjocka
 Silverkors passar lika bra som konfirmationspresent eller som Dopgåva. Eller bara för att det är snyggt.
Trestaven här under har tre likadana sidor:

Trestav med plats för lika många namn.
 Gillar man runda smycken kanske en nätt "Cirkel" på 19mm kan vara något? J
Juste detta skall faktiskt bli en doppresent!
Namnsmycke, Cirkel med handstansad text
 Här nedaför en Klassisk silverbricka med hamrad yta och karbinhake. Tilde är ett litet nytt syskon, som nu skall få komplettera sin mammas namnhalsband också!
Klassisk silverbricka med hamrad yta

Inga kommentarer: