tisdag 18 december 2018

Bokmärke - ett helt unikt!

Hade du också bokmärken då du var liten?
Det hade jag! Vackra prinsessor, glittrande blommor och hästar var mina personliga favoriter i bokmärkespärmen där de satt bakom genomskinlig plast.
När jag blev äldre kom jag på hur förträffliga bokmärken var att märka ut vart man slutade läsa i boken.

Jösses, vad jag läste när jag var liten. Plöjde böcker efter böcker, hästböcker, deckare, spänningsromaner och klassiker. Älskar att läsa fortfarande!
Jag läser lite mindre nu för tiden. Brukar vara så trött så jag går och lägger mig att det inte blir många sidor längre. Men jag älskar att läsa!

Fick en fråga någon vecka innan jul. Om jag kunde tillverka ett bokmärke i läder med en silverbricka. 
Det visste jag inte, men det kunde jag tänka mig att jag kunde. 
Så jag svarade att jag gärna såg en enkel skiss på hur hon tänkt sig det hela skulle utformas. För bokmärken kan ju se väldigt olika ut!..
Skissen på bokmärket kom, önskad gravyr och några frågor och "hakar" som jag efter bästa föreställelseförmåga försökte besvara och lösa.
Såhär blev det till sist.

Personligt bokmärke i läder med graverad silverbricka
Åh, vad jag vill ha en sådan själv!!..  ♥
Tänk att få ett bokmärke, som man bär med sig i varje bok man läser, men några ord från en nära, kär person!... Wow..
Ibland blir jag överraskad över vad jag kunde göra. Det är det roligaste jag vet, att få tillverka era personliga presenter, att få förverkliga era design idéer och att få sitta här på "kammarn" och bara mysa när jag tänker på vilka otroligt vackra och betydelsefulla saker jag och Uffe får skapa med våra händer i vår lilla silververkstad härute på landet!...
Tack!

Inga kommentarer: