måndag 26 april 2010

Jogga tre gånger om dagen?!

Undrar om jag borde lägga tid på annat också, men jag håller på att utveckla ett joggingberoende!
Kvällens runda blev mest en powerwalk, då den spenderades tillsammans med Lotte & Luna längs ån och åkrarna.
Men då vi "lämnat av" de andra tu, så såg minsann Sigge något i skogsbrynet...
Eftersom det börjat skymma och eftersom jag ju hade joggingskorna på - tror faktiskt det inte spelat någon som helst roll vilka dojjor jag haft på fötterna - så satte vi av längs den slingriga asfaltsvägen i säkert sjuttio knyck och stannade inte förrän vi svängde upp på vår garageuppfart...

Lustigt att det känns komiskt såhär i efterhand?...
Mörkrädd? Japp.

Både igår och idag har det blivit tre rundor. Tidig morgon, en kortis på lunchen och en kvällsrunda.
Lite överdrivet måhända kan tyckas och jag är benägen att hålla med.
Men jag har lite svårt att göra något halvhjärtat...
Så länge jag känner suget, så tänker jag rida på den vågen. Det blir nog bäst så.

Näpp, nu måste jag göra natt. Imorrn väntar massor av jobb!
Godnatt för nu.

Inga kommentarer: