onsdag 24 augusti 2011

VAB. Då hinner man, eller inte.

Idag / igår - tisdag i alla fall (Jag har inte gått och lagt mig ännu) var lilleman Charlie hemma med oss.
Igår var han på femårskontroll med spruta och visst kom en liten reaktion.
38 grader och det innebar hemma från förskolan.

Vi hade det rätt mysigt, låg i min säng och kikade på Toy Story 3, läste lite, var ute på altanen i härlig eftermiddagssol, lagade köttfärssås och spagetti ( vi snackar på 2 kilo köttfärs och ett halvt bigpack Fullkornspasta. Och eftersom storebrorsan inte gillar köttfärssås (alls...) så stekte vi nio biffar av en klutt köttfärs också.

Och så lagade vi min skrivare.
Äntligen!!!
Fotona som jag skriver ut har blivit alldeles röda och randiga.
Nu skrivade jag och Charlie isär den och meckade lite.
Så nu behöver vi inte köpa någon ny!!
Men jag är sugen på att köpa en ny mobil istället.
Iphone eller Samsung Galaxy S.
Läser på så mycket jag kan och letar referenser.
Man vill ju ha det som är bäst, förstås. För en rimlig peng - förstås.

Nåja. Säga ville jag att nu sitter jag här uppe och ugglar mitt i natten (hu vad trött jag kommer vara i morgon bitti!!) för att jag inte fått någonting gjort idag eftersom lilleman varit hemma, men oj!! Vad vi har gjort andra bra saker, han och jag!...

Uffe har huserat ute i verkstaden, och han gjorde ett magiskt vackert gravyrsmycke i 18 karat guld!...
Det är en beställning med en liten kärleksfull hälsning och två speciella namn som skall ges bort i present nästa vecka.
Jag vågar inte lägga upp den på bild här idag...

Men här är en annan bild från idag!
925 Sterling Silver; Femstav med hamrad yta i Spinnhake på Vaxad Bomullsrem.
Handstansad text typsnitt Elin.

Inga kommentarer: