onsdag 22 februari 2012

Datorhistorien fortsätter.

Snabb är den. Och snygg.
Men ack, vad den låter illa.

Så illa att jag kopplade ur den och åkte till leverantören med den.
Den "skulle" låta såhär?!...

Jag tänkte, OK, jag tar hem den och provar ställa den lite "undan" istället för som på skrivbordet igår.

Surprise!.

Den låter fortfarande alldeles för mycket för att jag skall kunna jobba med den.

Ett högfrekvent gnissel. Nej det är inte fläktarna. Det är mera "när den jobbar", liksom.
Synnerligen irriterande, och jag har svårt att tänka mig att jag skulle vänja mig.
Känner redan efetr idag ett tryckande huvudvärk.
Både av själva gnisslande ljudet, och att ljudet finns - om du förstår hur jag menar.
Stressstresstress...

Nu har jag bett om hjälp, och förhoppningsvis kommer det någon som kan lyssna in om det är nåt vi kan byta / laga, annars måste denna dator tillbaks. För jag kan inte ha det såhär.

Snälla, snälla. Låt denna datorhistoria få ett slut nu.
Jag vill kunna jobba med den, inte "böka" med den.

Jag kan använda datorer, men jag kan inte datorer.

Inga kommentarer: