lördag 18 februari 2012

Ny dator och ny skärm...

Imorse kom min nya dator in på kontoret.
Han (?) gick inte själv och han (?) kan tyvärr absolut inte koppla in sig själv.

Jag kan stoppa i sladdarna och få den att både lysa och "röra sig på skärmen".
Men jag kan inte (ännu) få alla dokument och program från den gamla till den nya...

En liten fasa orerar i min kropp. Hur skall det gå, hur skall det gå?..
För gå, det skall det och det är väl säkert nyttigt att lära sig en massa nya saker.
men jag är lite rädd i alla fall.

Och jag blev livrädd då jag (eftersom jag inte vågade starta igång den nya superdatorn) kopplade på den nya, stora fiiina dataskärmen till min gamla dator och upptäckte att jag minsann inte haft widescreen på min förra...

Ehh.. Hehe...

Det kommer nog ta en tid innan ögat (och knoppen/vetskapen/insikten) vänjer sig...

Inga kommentarer: