tisdag 1 september 2015

Kundservice! :D

Idag ringde en kvinna och ville ha hjälp att beställa nya smycken!
Jag gick för smidighetens skull in från silververkstaden, då det är enklast att skriva in allt direkt, så jag inte missar något, eller tappar bort något papper " på vägen".

En ring hade varit lite för liten, använts på lillfingret, men nu tappats bort. Nytt silverhalsband skulle beställa inför en femtioårsfest, men brickorna skulle vara likadana.

Så vi letade i mail efter den gamla beställningen.
Vi bläddrade i pärmar efter den förra ordersedeln med smyckesbeskrivningen.
Vi letade i bildarkivet - eftersom jag sparar en bild på alla smycken vi någonsin gjort sedan starten 2006.
Hittade inte.

Vi beskrev smycken, och tog mått, vi kollade bokstavsplacering, vinklar och stämplar.
Kunden i telefonen fotade och förstorade bild på sin gamla bricka för att kunna se stämplarna, och då var det ju bokstavsstämplar jag inte kände igen, så det var till sist inte smycken från min silververkstad.

Kvinnan tackade så hemskt mycket för otroligt god kundservice.

Så kan det gå! :)

Namnringar med stålstämplade namn, datum och så
äkthets och tillverkarstämplarna förstås.

Inga kommentarer: