måndag 21 september 2015

Rida en måndag..

Där sitter han.
Min son, så kavat styr han hästen, vars svans vajar framför mig.
Hästens hovar på den mjuka marken, lilleman följer gunget i hennes steg.
Vi småpratar om ridvägar, om kompisar, skolan och livet. 

Lille, store pojken och hästen..

Bläsan släpper en ljudlig prutt och barnets pärlande skratt fyller skogen..
Vi faller i trav på den mjuka skogsvägen, och han tränar på att "rida lätt" på stoets trygga rygg. Samspelet mellan djur och människa. Den lilla killen, och den starka hästen.
Han är på väg, lilleman. Ut i livet. Just nu på en hästrygg och imorgon och resten av livet kanske med någonting annat. 
Må jag få vara en del av hans liv, varje dag. Måtte jag få vara hans mamma, som är klok och har svar. Att få finnas vid hans sida och låta honom veta hur mycket jag älskar honom.
Rid i galopp ut i livet om du vill, min unge. 

Regnbåge över stallet,
helt utan filter.

Inga kommentarer: