måndag 26 oktober 2015

Söndagsäventyr.

Skjutsade mina storkillar till mormor och morfar för ett par dagar på höstlovet.
Fick en magiskt vacker, rofylld och annorlunda eftermiddagsjogg på vägar för mig icke så vardagliga. ( och tämligen tråkiga som hemmavid...) Vackra, vackra Öregrund i härliga höstfärger!
Öregrunds hamn

Gräsöbaden från Hasselbacken / Öregrund
Och så skulle jag briljera lite, tänkte jag. Hjälpa morfar med "datatekniska bitar".
En av hans övervakningskameror hade strejkat sedan han bytt modem och det tänkte jag att "Det fixar ju jag!"
Övervakningskamera
"D-Link reklamen - Jääätteenkel att installera, Bara ett par knapptryck.."
Jo, tjenamoss. Satt i flera timmar, omstart, WPS, Kablar och jagblirgalennuorkarjagintelängre.
Så teknisk var jag...
Dock lovade jag återkomma en vardag, då jag kunde ha D-Linksupporten på tråden direkt.
Fast jag tror hela grunkan är trasig faktiskt.

Inga kommentarer: