fredag 6 mars 2009

Snart semester.


Nyheter. Hjärta och stjärna.
Så snart jag hinner skall jag tillverka ett "tre stjärnor på rad" till mig själv!
Och snart är det semester!
Det skall bli helt underbart!!
Det var ett år sedan vi var iväg sist, till Thailand.
Mardrömsflygresa med en 1½åring...
Storgrabbarna var då fem år och det funkade alldeles utmärkt, men Charlie var ledsen.
Usch, när jag tänker på det var vi säkert en sån där som sabbade "flygresan" för att en unge var skrikig ( läs ledsen...)
Hoppas innerligt att denna flygning blir enklare, men han är ju större nu.
Nu flyger vi till Afrika!...
Sol, värme, familj och lediga dagar.

Mellan mina semestrar har det rullat på (toksnurrat emellanåt) konstant.
Jag har försökt vara ledig på helgerna, men det är ju så himla roligt samtidigt!!...
Jag älskar verkligen mitt jobb!
Även om man ibland får nippran på alla rapporter / bokföringsrutiner och fyllnadsinbetalningar som skall in före ett visst datum.

Jag fick ett långt mail av en tjej. Hon ville starta företag, men var osäker på huruvida hon bara kunde tänka sig att jobba på heltid med sin -nuvarande - hobby.
Jag skrev att det behövde hon faktiskt inte oroa sig för.
Det blir - om man väljer att göra allting själv - mycket mer än "hobbyn".
Bara bokföring - marknadsföring - planering - budgets och inköp blir nog 50% av arbetstiden...
(Och vips, så jobbade man inte "bara med sin hobby" ;o)

Nästa vecka har jag ett möte inbokat med min mentor.
En man jag ser upp till mycket. Skall göra mitt bästa för att förbereda mig.
och så skall ju suppleanten i mitt aktiebolag vara med också.
Det skall bli kul att se dem tillsammans!

Nu är det dags att skjutsa till dagis.
66% av styrkan.
Lilleman blir hemma med mig. Han hade ont i magen igår så dagis ringde och bad mig hämta honom.
(Så var det du som ringde på jobbmobilen så ber jag om ursäkt att jag inte svarade!)
Han blir hemma idag också.
Jobba kväll alltså. Efter att barnen har lagt sig.
För ingenting rubbar vårt fredagsmys!...

Inga kommentarer: