söndag 15 mars 2009

Packad.




Sådärja.
Nu är alla beställningar vars betalning inkommit senast igår fredag klara.
Och väskorna står packade.

Idag väntar ett 35årskalas.
Imorrn far vi!

Vi har just kommit in från dagens sparkrunda.
Snön börjar smälta nu och jag anar att vi kommer hem till barmark.

I rabatten spirar små små knoppar och blad spricker fram ur jorden.
Bunten med snödroppar ser så härlig ut, små korta spröt i mängd.

Åhh, vad jag längar efter min härliga tomt full i vårblom!...
Ett infall av gröna fingrar *not* första året vi bodde här har resulterat i spridda tulpanskurar och krokusar lite varstans.
Sedan backen precis utanför huset med sina underbara vildblommor!
Den är verkligen helt fantastiskt!..
Skall verkligen försöka få den på bild.

Blommorna avlöser varandra hela våren.
Först ut blåsippor och krokus.
Sedan vitsippor opch vårlök. En och annan röd tulpan har spridit sig in även där.
Sedan avslutas allt med prunkade prakt av enorma gullvivor i gult och rött!

Detta blir mitt sista inlägg innan vit sand, turkost hav, lata dagar och hela min familj!
Nu skall vi byta kläder. För man skall vara fin på kalas, och de första dagarna av sin semester!
Kram!

1 kommentar:

Lotte sa...

Hej, hoppas det gick bra, fick ditt mail så sent, men ringde genast till jobbet och dubbelkollade att vi (jag och chauffören) fått till rätt dag...hehe. Dessutom kollade jag nu nyss att han vaknat också, haha. Men ni hade kommit iväg sa kollegan. Bra! Ha en underbar semester nu!