måndag 9 mars 2009

Dagarna innan semestern...


En budskapsbricka med två små älskade barns namn...

Beställningarna fortsätter att komm in i strid ström.
Hittils har jag tänkt positivt och lovat leverens innan min semester.
Nu verkar det bli långa dagar ( kvällar och nätter...) innan deg är dags att borda flyget som skall ta oss till varmare breddgrader.
Hotellet är - förstås - utrustat med trådlös uppkoppling, så det blir nog lite jobba ändå.
Svårt att slita sig liksom...

Timmarna rusar som det är nu, jag menar - jösses, är klockan redan över fem?!...
Pappan står och lagar middag och jag svarar på mail.
Barnen leker i ett rum, jag tror det är Thomas Tågets vissla jag hör.

Joel sitter vid sin dator och spelar på bolibompa eller om det är nickelodeon.

Väskorna är urtorkade och de första sommarplaggen är nedlagda.
Tvättmaskinen går varm.

Idag när jag var inne och inhandlade nya polertrissor passade jag på att köpa några böcker till flygresan och så for några småbilar ner i kundvagnen också.
En överasskning om det blir tråkigt att sitta still länge.

Pappans resfeber har börjat stiga i gradantal, vi andra tar det lugnt.
Vacciner, sprutor och valuta är ordnade redan.

Ikväll då barnen lagt sig skall jag smida i ordning så mycket jag bara hinner så att det blir lättare att hinna med allt som är kvar.
Tanken är att få åtminstone alla betalningar som inkommit senast fredag iväg med posten innan vi åker.

Mörkret lägger sig utanför.
Min familj är hemma.
Nu återstår en familjemiddag.
Sedan kommer natten med John Blund.

Inga kommentarer: