onsdag 16 juni 2010

Barnslig Gravyr!


925 Sterling Silver, Namnring.
Tillverkad i silververkstaden och "namnad" i
gravyrverkstaden!

Bilden på ringen skickade jag till kunden, och den fick (nog ;o) med beröm godkänt, av hennes rader att döma!

Min lilleman hämtades på dagis idag med två huvuden. Nästan!...
Han hade fallit bakåt från en "låda" (?...) och fått jordens jättebula.
Mitt i bak!... Jag tycker så synd om honom!

Dagis hade ringt till pappan precis då jag åkt in till Posten med alla paket.
Charlie lovades glass om han var duktig och höll kyl-påsen mot bulan och han hade visst själv hållit mot det onda...
Önskar jag varit där...
Bulan är i alla fall / trots det absurt stor och jag hoppas det inte kommer mer ont av det...
Hittills verkar han må ok och aptiten är som vanligt. Klart han föredrog glassen framför maten, den lille spetan, men vi fick i honom litegrand i alla fall.

Nu är det läggdags för barnen. En vecka kvar innan sommarlovet.
Semester? Nej. Vi håller öppet som vanligt. Jobbar i skift/natt/vad som krävs.
En av delarna med att vara egenföretagare.
Jag älskar mitt jobb.
Och mina barn! Nu skall jag går och pussa deras pannor och önska godnatt. Igen.

Inga kommentarer: