onsdag 28 juli 2010

Lite rädd blir jag...

Att växa och bli stora, är det något som alla företagare verkligen vill?
Hur stor vill man bli då?...

Ena jaget kan känna att, shit, vilken bra nivå jag har på livet, och min lilla webbutik och flödet allmänt.
Sen - lilla egot - som såklart vill växa. (Nää.. Inte tjockisen som huserar inuti mig och suktar efter gooodis..;o) utan ego-Älskade Barn VeDen.
VeDen. Företagsutvecklaren och framtidsplaneraren. Tänk fritt, tänk stort. Fokusera.

If there is a will, There is a Way. Liksom.
Men hur mycket will finns det då?...

Komma till saken?...
Hmmm. Jag får erbjudanden - inte varje dag, men ändå - från intresserade återförsäljare, och från folk som vill hjälpa mig, "VeDen" att få mitt företag att växa.

Hittills har jag hållit låg profil och kört mitt eget lilla rejs, men nu har jag ändå fått frågan som får - snart - bägaren att börja droppa över. Tydligen vill fler ha mina saker.
(Och tydligen gör jag dem så bra & snygga att det kommer många copycats som vill göra lika också! ;o)

Jag önskar det fanns en manual, eller något att hämta erfarenheter och kunskaper och all-som-man-kan-tänkas-behöva ur.

I alla fall har jag fått ett erbjudande idag som jag nog måste ta till mig och fundera på allvar över.
Lite läskigt är det i alla fall.
Att hålla en häst i tyglarna har aldrig skrämt mig, men att hålla ett fyrspann blir så mycket större...
Ånglok och diesellok, där snackar vi stora starka - skrämmande saker om man skall tygla runt dem själv...

Kanske dags att se över affärsplanen och livssituationen i stort. Börja fundera på "nästa trappsteg"?...

I alla fall inte klockan mitt-i-natten-mellan-tisdag-och-onsdag.
Nu har mina hjärnceller fått stämpla ut, och jag ser fram emot min nya pocket.
Inte för att jag nog kommer hitta några svar däri på mina frågotr och funderingar.
Tror jag...
Återstår att Zzzzzeee...

Inga kommentarer: