fredag 30 juli 2010

Vissa dagar rymmer mycket.

Idag var en sådan dag.
När jag slog upp mina gröna i morse hade jag även denna morgon ynnesten att få ha en liten unge på armen.
Han kom knatande morgon-unge-varm strax efter solen stigit upp, men det var fortfarande alldeles för tidigt för att stiga upp, så jag bara drog honom till mig så somnade vi om.

Vi åt frukost, och pappan kom upp precis då vi var klara. Sovmorgon...

Sedan alla kids in i duschen, rena och väldoftande av Herbal Essences ros-schampoo spred de sedan sina härliga morgonhumör i spridda skurar i huset.

Då kände jag den.
Måste-ta-tag-i-nåt-nuuu känslan.
Rev ur alla sängkläder - in i tvättmaskinen, ut med täcken och kuddar.
Ut med mattor. Fram med mattpiskan och VIPS så hade man gjort av med en massa aggressioner och energi.

Pappan och Emil tvättar cabben.
Joel Dammsuger inne, och Lilleman Charlie plockar leksaker från golven.
jag hivar ut entremattor och lånar högtryckstvätten, på med tvättmedel och sedan attackera med vattensprutan!
Kuuuuul! ;o)

Sedan, ok.. Lite mer dammsugning märker jag.
Flyttar på allt från golvet, kryper in under sängar, byråer och soffor.
Rent så det känns under tassarna när man kliver över goltiljorna.
Ljuvliga känsla!

Nu går femte tvättmaskinen för idag, men vi har hunnit med mer:
Charlan lånades ut till mormor och morfar i Öregrund på mormors eget initiativ.
De skulle minsann ha både fredagsmys, gå på restaurang, cykla Öregrund/Gräsö runt och stanna och titta på GoCarts.
På söndag får jag mitt hjärtegryn tillbaks igen! Längar så länge!...

Eftersom vi varit så himla duktiga på förmiddagen bestämdes följande för kvällen:
Restaurangmiddag. (Nej, Emil, det blir inte hamburgare!...;o)
Bio. Shrek. (Vilken härligt sann och klyschig film!! Suverän barn-vuxenfilm ju!)
Promenad på stan. Tvenne storgrabbar med mamman och pappan.

När vi sedan mätta kommit hem kände jag mig faktiskt lite för mätt, så jag tog en motionsrunda på dryga timmen med Sigge.
Pappan nattade storgrabbarna själv, och de sov så gott då jag och huden kom hem igen.
Eller, vi blåste nästan hem ikväll faktiskt.
Storm på Uppsalaslätterna vill jag lova.

Men det var så skönt, temperaturen var perfekt, ingen trafik, skymning. Bra musik i lurarna och takfast, flytande steg.
Nu känner jag mig redo för en god natt.
Det har ju varit en både händelserik och produktiv dag idag. Så GodNatt mina vänner, och jag önskar er en Härlig Helg!
Imorrn är vi bjudna på middag i stan med goda vänner.
Ser jag mycket, mycket fram emot!...

Inga kommentarer: