söndag 25 juli 2010

När det ÄR guld som glimmar!


18k Guldbricka med maskingravyr.
Levererades idag i Uppsala, tillsammans med en jättehög postpaket till som skall ut i landet.

Det tråkiga vädret har kommit med idel arbetsglädje, mannen och jag jobbar i skift och turas om att hålla de sommarlovslediga barnen sams och glada och sysselsatta.
Ibland är de med ute i verkstaden en stund, men vi håller dem helst därifrån. Det krävs en stor portion koncentration under många arbetsmoment, men ibland är det supermysigt att ha ett par sjuåringshänder att hjälpa till med en del småjobb!

Här i krokarna har det regnat och varit tråkväder ett par dagar nu.
Man hinner få en hel del gjort inomhus som man inte riktigt finner inspirationen till då det strålar solsken i backen istället...

Dock tog jag och Sigge en riktig långrunda i morse i "puderregn" tillsammans med motionsvapendragarna Lotte & Luna.
Superskönt sätt att börja dagen!
Har faktiskt bokat varenda morgon ett tag den här veckan nu.
Tills Lotte & Luna drar iväg norrut - minsann - på semester.

Vi blir kvar här i sommar och njuter av vår härliga plats på jorden.
Med små, snabba utflykter förstås...

Imorrn måste jag och den förstfödde tvillingbrorsan in till stan för att hämta ut hans lagade glasögon.
Tänk om man skulle lura (?...;o) med honom in på några affärer?...
Jag har sytt in / om en del kläder, men det var länge sen jag unnade mig något nytt nu.
Tyvärr har jag - tydligen - unnat mig en del annat under sommarkvällarna, för jag undrar jag, om det inte satt sig nåt kilo på rumpan...

Nåja, inget som den här veckans uppbokade motion inte kommer råda bot på.
Sådeså.

Nu är det kvällsdags för den här tanten.
Så, Godnatt.

Inga kommentarer: