söndag 2 januari 2011

Godaste av Fortsättningar!!

Hoppas alla haft en minst lika trevligt nyårsfirande som vi hade!
Goda vänner, gott att äta, spel och glada kids!

Till och med vår hund Sigge fick en lekkamrat, den tre månader gamla Pigge.
(Vit, superfluffig -jag-minns-inte-rasen-men-något-franskt...;o)

Allt fortlöpte exemplariskt, i ett trivsamt makligt tempo.
Nåja, det gick ju fort för pulkafantasterna i backen härute på gården förstås... Men för mig.

Då våra gäster skulle åka hem på nyårsdagen hade vi letat deras bilnyckel i flera timmar utan resultat, så pappa Ulf skjutsade hem dem.
Så sade vi att så fort de åkt så skulle jag och barnen så klart hitta den.
Men icke.
Nyckeln var och förblev borta.

Kanske - förhoppningsvis - skulle de hitta den nedpackad i sin packning då de kom hem?...
Tyvärr inte det heller.

Men Uffe, då han gick ut med Sigge på natttimmen, sparkade till en snöhög nedanför pulkabacken, och där. Låg den.

2 kommentarer:

Lotte sa...

Murphys lag. Lagen om all jävlighet. Men vad skönt att ni hade det bra fram till den där sparken i snöhögen i alla fall ;)

Själv gjorde jag årets bilresa när jag lämnade gamla uppsalagatan vid 23-tiden nyårsafton och tog mig hem i djupsnö i 30-40 km/h. Det ska vara spännande att leva!

Tina - alskadebarn.se sa...

Lotte, Det är (tydligen) av svårigheter / komplikationer man växer och blir starkare.
Halkkörning / snödrivekörning kanske får en till en bättre, försiktigare och därmed säkrare bilförare?...
Så du satt i den röda-faran på tolvslaget?... Det är ju också ett sätt att inviga det nya året?..
Huvudsaken är ju att du kom hem säkert och ordentligt!