lördag 15 januari 2011

Smärta igen.

Så igår kväll var det dags igen.
Det började 19.00. Fick isäng barnen till klockan 20.00 då jag tog värkmedicin.
Hjälpte föga.
Natten fram till 03.15 (då jag sist sneglade på de illröda digitalsiffrorna i taket) var hemsk!
Behöver man säga att man är urlakad?
Styrde in de älskade barnen på muffinsbak i köket istället för som utlovat, Bio.
Behöver jag säga att de inte är på världens bästa humör?...
usch, jag känner mig otillräcklig också.

Jag vankade av och an genom hela huset inatt, hängde på handdukstorken i badrummet, satt med kallsvettningar och yrsel i köket medans familjen sov.

Tänk om man bara kunnat "knalla över" till akuten?..
Det är inte så himla enkelt då man bor ute på landet, och har tre barn.
Sedan tänker man nog inte så rationellt när man har så ont.
jag lovade i alla fall mig själv att ringa och fråga hur jag/ man gör i fortsättningen.
jag menar, hur många gånger skall man åka in?
Jag blev ju inlagd för en vecka sedan, åkte hem - och fick ett "anfall" igen som då gick över med Diklofenak. Fick ett till - åkte in, åkte hem efter sprutor då smärtan lagt sig, och så nu inatt. Hemska, hemska smärta.
Fick svar att de inte kan göra något. Det är bara att åka in till Akuten då det sätter igång.
Visst. Om det händer på natten, med tre sovande barn.
Allting är inte så lätt som man kan tro.

Jag stannade i alla fall hemma den här natten.
Igår då jag var på akuten fick jag knappt någon hjälp av personalen - sprutorna verkade inte hjälpa, jag hade fortfarande fruktansvärt ont - men det är klart, det hade säkert gjort ondare utan dem.
Sedan verkade personalen vara motsatsen till de jättegulliga och trygga jag träffade förra gången jag var tvungen att åka in.

Usch.
Jag vill bara att de skall hitta felet, och att det försvinner!
Nu.

1 kommentar:

Lotte sa...

Min man hälsar att han vet PRECIS hur det är att vänta på bot. Han hade tandvärk. Citodon och JÄTTEONT i alla fall. Sov inte. Ja, du vet väl? Inte ont på samma ställe, men en smärta som bara är ren och skär... Huga. Jag klarar ju knappt av mensvärk....