lördag 29 januari 2011

Hemma - Igen!

Äntligen hemma!
Inget är väl så skönt som att komma hem när man varit borta och längtat!

Jag kom hem igår, med tre hål i magen, och en galla kort.
Min gallblåsa var tydligen helt slut, både inflammerad och full med sten.
Nu finns den inte mer! Hoppas de bränt upp den och gömt askan långt, långt bort!

Uffe har dragit ett stort lass och roddat både barn och beställningar och mail som forsat in!
Jättekul och jag är verkligen både glad och stolt att han gjort det så bra.
Några mail hade han sparat till mig, men nu skall jag ha besvarat dem alla.

Jobbade så mycket jag bara orkade igår, men det är lite jobbigt att sitta, tyvärr.
Hoppas på ett rekordsnabbt tillfrisknande, så att våra leveranstider är så korta det bara är möjligt!
Ser inte alls att det skulle bli längre än förut och det känns tryggt och glädjande!
Det är jättemånga gravyrbeställningar och det är ju bra, eftersom gravyrverkstaden är Uffes domäner!

Min mamma är här, och hade storstädat överallt. Både tvättstuga, kylskåp och hem glänser!
Barnen är glada, och turas om att sova i hennes del av huset.
(Bra med egen våning till mammsen, om man vill bli av med henne! ;o)
Tror nog att hon tycker det är skönt att smyga undan emellanåt också.

Nä, hörrni.
Jag spar nog mitt sittande framför datorn till mail och beställningar.
Lyx som skriva-blogg får vänta ett litet tag tills jag kan göra det lite "friare".

Dessutom hör jag att mamma börjar bli klar med Muffinsbaket ifrån köket!...
Kram så länge!

Inga kommentarer: