fredag 11 mars 2011

Extrahänderna i silververkstaden!

Vår praoelev avslutade sin vecka hos oss idag.
Det har varit jättekul att ha henne här!
Hon har varit så duktig! Man blir imponerad över hur snabbt hon lärde sig!
Och vilka intressanta samtal vi haft!

Här är en Fyrstav i 925 Sterling Silver vi tillverkade tillsammans i förmiddags.


Hon log lite (snett?) mot mig idag;
"-Jag trodde inte det var såå mycket att göra som egenföretagare..."

Vi har ju såklart varit massor ute i silververkstaden, men jag passade på att prata lite möjligheter och tankar om att driva eget företag också.
Ur många olika vinklar.
Sedan har vi suttit lite på kontoret också.
Kikat på hur man kan göra trycksaker, vi har redigerat kundbilder för gravyrprogammet i datorn.
Hon har fått vara med Uffe i gravyrverkstaden och hon graverade själv en nyckelring!

Med mig smidde hon ett eget smycke, av silverplåt, sötvattenpärlor och stansade själv texten med yttepyttiga ( precisisonskrävande) typsnitt 1mm!
(Bild längre ner i bloggen.)

Sammanfattning;
Toppenvecka,och nu är det bara avslutet kvar. Jag börjar det med en sovmorgon imorgonbitti!
Trevlig Helg!

Inga kommentarer: