torsdag 10 mars 2011

Förlovningsringar, Vårkärlek!


Idag var det rejält takdropp hos oss!
Jag fick gå ut med spettet för att hacka en ränna så att vi slipper vattensamlingar på garageuppfarten.
Jobbigt var det och det kändes i armarna då jag fortsatte ute i silververkstaden idag.

Uffe smidde två silverringar och det blev så snyggt med gravyren på kanten!
Ringarna är smidda i 2mm gods, typsnittet är "nummer 1" från gravyrmaskinen.

Den varma temperaturen steg ytterligare och vi fick till och med solglimtar idag!
Sigge och jag var ute på promenad på lunchen, och vi mötte en rådjursfamilj som han gäääärna ville leka (?) med. Han satte av efter så långt kopplet räckte.
Tokhunden...

Nu sover mina barn, och pappan är på finmiddag med ordenssällskapet.
Skall bli kul att höra om imorgonbitti.
Jag räknar iskallt med att stiga upp för att ta hans skjutsa-till-skola-och-dagis-pass... ;o)

Nu skall jag jobba vidare en liten stund med ett projekt jag börjat och som visat sig vara rätt krångligt...
Jag gillar att kunna saker, så det blir väl till att läsa manualer tippar jag!
Tjolahopp!!

Inga kommentarer: