måndag 7 mars 2011

Veckan gasar på ordentligt!

Jag går ut hårt i denna arla början på veckan!
PRAO-Josefines första dag idag!
(Så jag förberedde en lunchkycklingpaj - hä dug int mäh någe öppvärmt nä man ha finfrämmande ;o)

Vi trädde sötvattenpärlor, och hon graverade en nyckelring.
Och vi arbetade med ett nytt visitkort, och valde bilder till min nya broschyr!

Vi hamrade på smycken, och trädde sötvattenpärlor...
Klassisk Silverbricka.


Sedan pratade vi egenföretagande under långlunchen.
Ett synnerligen intressant ämne...

När arbetsdagen lider mot sitt slut - hennes slut ,o) tar vi bilen till stan för att posta alla dagens paket.

Jag planterar ett frö - eller "ger henne en läxa" att skissa fram eller fundera ut ett smycke hon vill smida.
Såga, fila, polera, löda, stansa eller gravera.
Kombinera, polera och putsa.

Hon skall få - om hon behöver - gå igenom min bildbank imorgon om hon behöver inspiration.
"- Sätter du ut alla bilder på hemsidan?"...

Nej, det gör vi inte. Verkligen inte. Alls!...
Egot - jag har ju fotat vartenda smycke jag någonsin gjort, och har sparat dem alla på externa hårddiskar och i USBminnen.
Det är väldigt mycket bilder!...

Det får bli ett litet minnenas kavalkad imorgon!

Nu har jag nyss kommit hem från ett möte.
Idag diskuterade vi synnerligen intressanta och berörande ämnen!...
Så mycket att min hjärna faktiskt går på högvarv, så jag skall gå ut i verkstaden och jobba lite med händerna innan jag känner att jag har minsta chans att somna...

Så det är bästa jag sätter lite fart!
Kram på er!!

Jo, förressten; Här är ett smycke Jossan hjälpte till med:
Silvercirkel med Sötvattenpärlor.

(Jag har mina aningar att det blir någonting liknande detta hon vill göra!... ;o)

Inga kommentarer: