lördag 16 april 2011

Silvervingar & Fågelbord.

Sitter och tittar ut genom kontorsfönstret på vårt fågelhus. Småfåglarna är hungriga och gillar våra Solrosfrön.
Underligt om inga stora solrosor kommer att börja växa under vår ek där fågelmataren hänger...
Tyvärr är jag usel på att hinna ta fram kameran då domherrarna är här och fyller sina små magar.
Men vingar av silver kanske kan vara bild-substitut ett tag?..
Änglavingar av silver på Kulkedja.

Jag skall verkligen försöka få de vackra domherrarna på bild, jag vet att jag - nästan - lyckades i vintras, men bildkvalitén blev inte så imnponerande genom fönsterglas och snöfall.
Ingen bild man vill se nu i alla fall.. ;o)

Idag tänkte jag öra en MakeOver av vår rödavinbärsbuske.
Med hjälp av fjädrar tänkte jag göra den till vårt Påskris.
(Och hoppas på att våra bevingade, hungriga vänner inte skräms bort av den förstås...)

Inga kommentarer: