tisdag 5 april 2011

Have faith, sommaren kommer...

Klassisk Silverbricka med maskingravyr.

Sitter här med en kopp kaffe bredvis mig.
Jag är ruskigt kall.
Var sugen på en kopp riktigt varm choklad, men det var brådis kände kroppen min, så det fick bli ett knapptryck på Krupsen istället.

Skummet på den har jag slurpat i mig, men det ligger lite kvar längs kaffekoppens kanter.
Om jag kikar riktigt, riktigt noga ser jag nästan hur det ryker om kaffekoppen...
Kanske beror det ( och min kroppstemperatur?) på att vi har kallt inne?...
Längtar tills jag kan krypa ner i min säng med min bok.

Det blev en sen natt i silververkstaden inatt. Även fastän jag antog Uffes erbjudande att låta honom göra klart för natten själv därute.
Det var skönt att komma upp i morse till ett förberett smyckesunderlag där det enda som återstod var äkthetsstämplingen, monteringen och slutfinischen.
Sedan fotografering, packning och postning förstås.
Och återstående smycken på beställningslistan.

Den är lång nu. Beställningslistan. Så roligt! Vi har redan fått in flera beställningar på studentpresenter! Härligt!!
Snart är det nog sommar!

Gräsmattorna utanför vårt hus är fortfarande täckta av snö, men nu är hela garageuppfarten ren från snö.
Bilarna som står på den är inte rena...
Vårstädning i antåg, å det snaraste tänkte jag idag då jag åkte in till posten med alla paket.
Snart i alla fall...

Kanske imorgon. Måste smida smyckena först - några redan ikväll - Expressbeställningar, och sedan måste jag in och hitta fungerande vantar till barnen.
Det är för kallt för att vara utan, och det är för kallt för fingervantar.
Vinter Hestrorna är för varme, och har desstuom slitits ut i det närmsta. På en enda vintersäsong...
Det kostar på att vara barn!
Härligt att de har roligt.

Rolig såg han ut, ungen min då han kom hem med regnbrallorna i två delar kring benen.
Finns tydligen roliga iskanor ( grusade...) på skolan...
Kanske kan hitta några sådana också. Hållbara(re) regnbrallor alltså.
Man kan ju inte vara blöt, om man skall ha roligt ute.
Ännu är det ju inte sommar. Men snart så...

Inga kommentarer: