söndag 3 april 2011

18års Ring!

Ett stycke silverring på väg till ett födelsedagsbarn! På andra kanten står CARPE DIEM.

Klassiska silverbrickor. Berlocker Sötvattenpärlor och hjärtan av silvertråd i länk.
Typsnitt Elin.

Denna helgen har vikts i jobbets tecken. Och barnens förstås, de kommer först.
I eftermiddag skall jag och storkillarna iväg på kalas.
Pappan kom just hem efter att ha varit med barnen och spelat handboll.
Jag passade på att tvätta - hur mycket tvätt som helst då man har tre kids och en verkstad! ;o) och nu hänger det tvätt i hela tvättstugan och groventrén.
Men det luktar gott av sköljmedel!
Och så tog jag Sigge och gick på en långpromenad i skogen. Jösses vad spöklikt dimmigt det var på sina ställen!
Helt plötsligt hörde jag en bil som kom. Närmre och närmre.
Men det kom ingen bil.
Istället flög en jätteflock fåglar precis ovanför trädtopparna där vi stod.
Både Sigge och jag med ögonen lyfta.
jag såg inte vad det var för fåglar, men de var rätt stora och flög helt tysta.
Sånär som på deras dånande vingslag...

Nu skall jag plocka fram lite finkläder till kalaset.
Tack käraste pappan för att du tog med alla barnen och köpte en födelsedagspresent till födelsedagsbarnet!
En annan har så dålig fantasi på presenter.
Om de inte kommer från silververkstaden förstås...

Ser fram emot en lugn, skön söndagkväll i soffan. Verkligen.

Inga kommentarer: