måndag 4 april 2011

Vårgrönska i silververkstaden!

Fångade to.m vårsolen i det här silverhjärtat!
Just nu längtar jag så efter vårens grönska att vi valt att fota några smycken på grönt som ni märker!
Kul att testa lite också.

Här utanför kontorsfönstret är det tyvärr gråbrunt och trist.
Snön ligger ihärdigt kvar, trots takdropp och plusgrader.
På garageuppfarten är det smält och den visar upp sin grå sida.
Snön som ännu täcker gräsmattorna är skitig och full av inblåst skräp från träden.
Man vill liksom bara ha bort den nu!...

Längtar så efter alla mina krokusar jag vet kommer i gräsmattan och backen härutanför som blir full av blåsippor, vitsippor, vårlök, pärlhyacinter och tulpaner!...

Läste någonstansa att det minnsann spirade både en och annan blomkrona i vägkanter och skogar, men jag har inte sett en enda...
Går jag på fel ställen månne? Eller bor vi för långt norrut än?...

Idag skall jag i alla fall byta köksgardiner.
Man blir så mycket piggare att få in lite färg!
Kanske skulle jag slänga in lite färg i håret när jag ändå håller på?...
Vårfix.
Japp. Så får det bli. En slinga eller två.

Inga kommentarer: