lördag 10 december 2011

Namnsmycken från silvertomteverkstaden!

Det blir en del smycken nu varje dag innan jul. Jag gissar att det vore lite långtråkigt att se dem alla på bild, så jag har valt ut några olika.

Namnring, 10mm bred i 2mm gods. Namn handstansade i tre våningar!
Fyrstavar med maskinfräsning typsnitt nr 21, och vita stenar.
Namnarmband, Liten rund silverbricka och Litet silverhjärta. Båda på Kulkedjor.
SilverRondell med maskinfräsning, typsnitt 21.
Trestav med Spinnhake och sötvattenpärlor, färg "Hallon".
Slipsnål (silver givetvis) med namnteckningsgravyr!
Den här bilden säger kanske lite om att vi faktiskt har att göra i silververkstan;Så fantastiskt roligt!!
Idag skall jag få små praktikanter som vill hjälpa till i verkstaden, jag har lovat barnen att få vara med en varsin stund idag. Sedan skall vi ut i trädgården och sätta upp belysning, så det blir lika vackert här ute hos oss, som jag minsann sett att många redan hunnit ordna "redan"!
God Helg på er alla!

Inga kommentarer: