fredag 2 december 2011

Gyllene helg.

Guldamulett i 9 karat på 1.5mm Kulkedja.

Imorse (joo, i ärlighetens namn faktiskt ända fram till lunch..) var jag tvärsäker på att det var torsdag. Men så blev jag upplyst, och hoppsan!
Så underligt det känns då man liksom tappar bort en dag?!...

Idag är dagis stängt för planeringsdag (vilket jag ju visste var den 2 december, men alltså ändå inte kopplade med dagen fredag) och lilleman är hos farmor!
Det skall bli härligt sedan då han kommer hem - lyser av lycka och stolthet att ha blivit uppmärksammad till 100% och berättar om allt kul de gjort!

Farfar har "rymt iväg" till norrlandsgården för att se till. (Tror jag.. Eller om det är himla mysigt att ha sig själv att umgås med, och göra det man vill mol allena. Man får ju bäst svar om man frågar sig själv. Har jag hört..)

Då passade det ju utmärkt att lilleman Charlie umgås med farmor!
Farmor Anna har sagt att ha Charlie hemma är som att ha sin lille Uffe (min man numera) hemma som liten igen...
De är väldigt lika, Charlan och Uffe som liten.

Tänk så underbart!
Tiden som småbarnsmamma var för mig del helt ljuvlig, det händer tämligen ofta att jag sörjer så smått att den tiden är svunnen...
Nu är ju barnen stora i förhållande..
Tvenne snart nioåringar och en 5½åring med mer vilja än vikt.

Jag vill också låna barnbarnen sedan! En hel hög vill jag ha!...

Men nu är det helg. Först och främst.
Denna helgen är fullplanerad. Även om jag faktiskt planerat in en och annan lugn stund också!

Inga kommentarer: