söndag 11 december 2011

God Tredje Advent!

Manschettknappar, matterade och handstansade. (Texten är o-oxiderad!)
Namnringar i silver. 2mm breda och 2mm tjocka. ÄLSKADE handstansat på ett ställe, sedan barnens namn flera gånger runtom!
Mässing, med Cubic Zirkonior!

Idag har vi hunnit massor. Men vi har massormassor kvar.
Inte beställningar, faktiskt - där ligger vi i fas!
Men vi har hunnit tomta-till vårt hus lite mer idag och jag har hunnit både tvätta och städa.
Men vi har långt kvar till jul...
Tiden är knapp, och jag försöker att inte känna mig stressad, men det är svårt att låta bli samtidigt som jag känner "Fasen-vad-jag-är-bra" när jag gjort klart något som jag haft på todolistan.

Ibland skulle jag vilja vara mer som min man.
Liksom känna att Åh, nu är jag ledig.
Bara koppla av/bort allt utom fokuset på att bara sitta stilla och glo!...
Att det skall vara så svårt för mitt förstånd att släppa greppet och allt som jag skulle vilja/behöva/komma ihåg att göra?...

Jag säger bara en sak; Tur att nästan alltihopa faktizkt är så kul!
Tolka mig rätt, att dammsuga är ju inte direkt skitkul, men åhh, vad jag uppkattar rena golv!...
Och jobbet är ju så zvååårt att släppa!
Man har ju en hel del spännande saker på gång!
Man älskar både sitt jobb, och sitt liv.
Varför jag nu säger "och", de är ju högst sammanlänkade. I mig själv.

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe.
Från mormors gamla kaffebryggarmaskin.
Min Krups gick ju och lade av här för några dagar sedan.
Då blev jag inte så lycklig... ;o)

Inga kommentarer: