söndag 22 januari 2012

Snöfall!! Det var på tiden...

Uj, vad tiden rusar!
Snart är det vår, även om det kan vara svårt att tro i Uppsala idag, söndag!
Snön sprutar ner!
Barnen och pappan har haft jättekul ute på tomten, byggt två "fort" och haft snöbollskrig.
Hunden - mellanpudel - och jag blev tvunga att gå in då han blev som en snöboll hela han, lille hunden! ;o)
Han fick tina upp på golvvärmen i badrummet.

Det var en tid sedan jag hann med ett blogginlägg, och så är det ju ibland.
Att tiden rinner för fort och man tvingas till prioriteringar...

Igår hade jag och lilleman Charlie en helt ljuvlig lördagsförmiddag hemma själva, då storgrabbarna och pappan var på scouterna.
Vi tog lång sovmorgon i sängen på Charlies initiativ. Inte mig emot!
Somnade om och låg och pratade en låååång stund innan hunden påkallade uppmärksamhet att han var pinknödig.

Då klädde vi oss varmt och gick på en lång upptäcksfärd i snö/frostlandskapet.
Vackert så det föreslog!

Strax är även denna helg tillända. Måndag-fredag-måndag-fredag, heeela tiden!
Helgerna är underbara, och veckodagarna likaså.
Jag har ju faktiskt ett helt makalöst roligt jobb! Och en hög toppenhärliga kids!

Nu står badkarsbad på schemat för de mindre.
Själv tänkte jag fylla upp mer nytt, varmt vatten då de lagt sig, och ta med mig en bok och hårinpackning.
Måste ju vara snygg i verkstaden på måndag.
Not. ;o)

Mitt måndagsschema börjar med milsrundan med grannfrun, vars tik just nu har löpperiod, så min hund får gå en annan runda med pappa Uffe.
Gör mig inte nåt.
Alls.

Ser fram emot morgondagen, men först skall jag njuta färdigt av den här dagen.
Tjolahopp, på er!

Inga kommentarer: