lördag 7 februari 2009

Armband i Silver.


En studentpresent!

Idag har vi varit på bio, jag, pappan och våra två storkillar.
BOLT i 3D.
Första fem minutrarna rann mina ögon av tillvänjningen av brillorna i biomörkret, men sedan var det hur kul som helst!
Barnen älskade filmen. Pappan skymtade jag bakom typ-hinken med popcorn leendes med de fula glasögonen på näsan.

Lilleman var hemma med mormor. Pappan hade varit och köpt varsin stor semla till dem att festa på medan vi for till stan.

På väg till bilen från bion hade vi en sån där trevlig gå-på-stan-och-kika-i-skyltfönster-hela-familjen-promenad.
Grabbarna fick varsin nygrillad varmkorv. Pappan fick en Longines. Som han suktat efter...

När vi kom hem låg Charlan och sussade på en säng och mormorn stod i full färd med storstädning av köket...
Köket glänste ikapp med glasen på fot till middagen i skenet av de levande ljusen.
Ack, så skönt att vara lediga tillsammans en lördag, och den är ju inte slut ännu...

2 kommentarer:

Susan sa...

Hej, Jag ramlade in på din sida och blev helt förälskad i smyckena jag såg! Gud, vad fina!
Ska ta mig en ordentlig titt och återkomma med en beställnig.

Tina - alskadebarn.se sa...

Halloj! Vad roligt att höra! Jag blir jätteglad ju!!
*Barnsligt förtjust i beröm!*