tisdag 17 februari 2009

Iskallt...


Liten rund silverbricka på Ankarkedja.

Termometern talar tydligt om att det är hela 20.6 grader inomhus. - 5.8 ute.
Jag fryyyyyser...

Ingen "sjuka" på väg, jag är bara kall.
Fleece och raggsockor. Seriösa funderingar på att lyxa till det med en brasa såhär på torsdagsförmiddagen.
Egentligen är det väl inte lyx att slippa frysa såhär i dagens samhälle, tisdagen den sjuttonde januari anno 2009?...

Kanske en het Latte hjälper, lite värme inombords...

Satt med lillemann i knät i morse framför tvn en stund innan det var dags att åka till dagis. Emil tryckt mot min vänstersida och Joel på den högra.
DET var gosigt.
Nästan som om man ville strunta i dagens måsten och bara sitta så. Om man hade kunnat. För jag vet ju att de sitta så i ungefär tre minuter innan det bärs iväg och hittas på något annat kul. Roligare!...

Kärleken till barnen... Vilken underbar känsla det är egentligen?..
I natt då pappan åkte till jobbet hörde jag hur Emil vaknade och smög ut i hallen.
Jag bad tyst att ingen mer av barnen skulle vakna, för gör någon mer det så finns ingen chans att de somnar om sedan.
Ingen vaknade.

Emil kom tassandes till min säng.
Jag sade inget.
Kände hur han kröp upp och lade sig tillrätta på pappans sänghalva.
Drog en djup suck. Smekte min kind och viskade; -Mamma är du vaken?...
Jag svarade att nja, inte särksilt vaken kände jag mig.
Vi borde nog somna om.
Jag drog honom närmare mig och vi somnade om alldeles stilla.

Då digitalsiffrorna i taket förkunnade att tiden började närma sig uppstigning klockan 07.00 hörde jag åter små fötter på trägolvet.
Charlielilleman.
Jag svingade upp hans lilla kropp från golver och lade honom i värmen mellan mig och Emil.
Så låg vi i två sekunder...

Jag hann dock smeka båda deras huvuden och få den där berusande härliga moderskänslan.

Min tredje kille?...
Hans tur att sova hos mormor i våningen ovanpå.
Mormor har utbildning på schemat idag och sover därför som oss vanliga dödliga på natten.
Tur tyckte mina grabbar, då de i två nätter turats om att nyttja morfars sänghalva.

Sådär.
Nu har jag tinat upp lite. Skall slå på värmen i verkstaden och smida lite.
Hett silver brukar värma upp mig ganska fort.
Kika in på Websidan. några nya grejjer finns!

Inga kommentarer: