fredag 27 februari 2009

Ett till.


En förtvivlad röst i telefonen...
Halsbandet - det käraste - hade kommit bort!
Så, jag smidde ett nytt likadant.

Idag sken solen över Uppsalas nejder.
Fåglarnas sång spred sig över skogen och snön gnistrade.

Jag byggde om i verkstaden efter att jag smitt dagens smycken.
Det blev så fint! Skall bli ett sant nöje att gå ut och jobba igen på måndag.
För i helgen tänker jag vara ledig!
Men vi skall såklart åka in till Posten imorgon så att alla smycken som ligger färdigpackade i paketen hinner fram till på måndag!

Sedan blir det skridskor, tror jag! Och utegrillad korv och köttbullar till lunch!
Med varm choklad - barnens favorit ur termos.
Mina härliga kids och min fina man. Min älskade Familj skall ha en familjehelg. Underbart!!!

Nu sover barnen djup i sina sängar.
Jag har frasat i mig några riskakor framför Lets Dance. Det skulle verkligen vara skitkul att kunna dansa sådär!...
En gång för några år sedan( var det i ett svagt ögonblick månne ?...;o) lovade maken mig att vi skulle börja på buggkurs.
Undrar om jag inte skall ta upp det igen, nu till våren?

Härligt förressten, att man får inspiration överalltifrån nuför tiden!
Härliga väder med löfte om våren, alla underbara glada mail man får från kunder och nyfikna, mannen, barnen. Tv:n till och med!...

Nu skall jag spola av mig dagens silversmidesdamm, lagom till utröstningen.
Snart är det helg, på riktigt!!

Inga kommentarer: