söndag 15 februari 2009

Namnsmycken i Guld.


Fyrstav 4mm i 18karat Guld.
En tungviktare. Om min egen hals sitter just nu en likadan med mina älskade barns namn på.
Lilleman satt idag i min famn och snurrade på hänget, läste namnen på sig och sina bröder.
Talade om för mig att här står älskade Charlie, älskade Emil och älskade Joel.
Jojo. Han kan läsa den lille knatten på 2½år...

Vi har haft en sån där underbar helg.
Hela lördag förmiddag spenderade vi på Bergsbrunna skridskobana med farmor och farfar. Jätteroligt! Till och med mamman riskerade lemmarna för några skridskoskär...
*Fasa, tänk om man skulle till och bryta handlederna / armen?! Inga smycken smidda.
Till att lära upp pappan ännu bättre tror jag det är hög tid för.*

Barnen stanande sedan kvar en stund i gillestugan och busade med farmor och farfar.
Pappan och mamman åkte en stund själva till Coop för lite handling.
Vi glömde det vi kommit för. För blöjor har lilleman ännu inte slutat använda...

Söndagen packade vi matsäck och for till skridskoplanen i Funbo.
Roliga isbanor med gupp i (upptäckte Joelen och slog i rumpan...!!)
Gungorna gillades stort av Charlan.
Pappan och Emilen drog några puckar över isplanen och hela familjen förevigades på film.

Stelfrusna kom vi hem och en brasa tändes i öppnaspisen.
Där stod jag i velourbrallor, raggsockor och fleece och tinade upp mina frusna tassar.
Sedan var det helgens jobb i silververkstaden som gällde.
Mormor vaknade till och hjälpte till med barnlekar.
(Mormor jobbar natt på stadens sjukhus, och sover i vår våning ovanpå garaget de dagar hon jobbat. Perfekt barnpassning...:o)

Imorrn bär det åter av mot Posten för inlämning av paket.
Funderar på om det kanske skall försöka begränsas till tre gånger i veckan.
Som det är nu blir det upp emot fem - sex gånger. Jag vill ju så förtvivlat gärna leverera så snabbt det bara är möjligt...

Nu hör jag pappan skala äpplen i köket.
Skall placera mig i soffan och smaka lite, känner jag..
Kram, så länge!

Inga kommentarer: