tisdag 25 augusti 2009

Är det månne hösten?...

5mm Fyrstavar sammanlänkade med Extraringar på Ankarkedja. Typsnitt Elin.

BudskapsAmulett med Äkta Sötvattenpärla i Karbinhake.


Gissa vilka som plingade på dörren imorse?...
Målarna.
Jo, men tack för att ni ringde och förvarnade, så vi hunnit städa undan allt från huset?!..
(Ni vet, balkonglådor, spaljeér, kablar, ditten & datten)

Nu verkar det i alla fall bli av, vårt husmåleri.
Skall bli skönt med ett fint hus - igen.

Idag gick jag en powerwalk, och det var så härligt! Hösten är verkligen en underbar tid att motionera ute!
Luften är frisk, klar och lagom tempererad.
Trampade förbi en hästhage, alla hästarna - inklusive fölen - låg ner i gräset och nassade. Det enda som stack upp var faktiskt deras magar!!...

När jag vänt långt, långt bort på den lilla vändplanen i skogen och passerade hästgänget igen hade de flesta rest sig upp och jag beundrade ett fantastiskt vackert fuxigt föl på långa spiror som stod och sträckte på nacken mot solen.
Hans (jag såg att det var en liten hingst...) vita bläs skuggades bara en gnutta av en spretig pannlugg.
Såg sådär härligt nyvaken och full-i-bus ut!

Sådana här dagar får en verkligen att bli väl till mods!

Eftermiddagen ägnades åt bokföring. Jag tycker det är skönt att ha så mycket klart innan månadsavslutet som det bara är möjligt.
Nu är allt - hittills i augusti inlagd, verifierat - betalt och klart.
Imorgon gäller silververkstaden.
Skulle bli inge-vidare-väder sa de på nyheterna.

Blir väl en prommis ändå må jag tänka.
Sigge - som för övrigt är fullständigt nybadad och fönad gillar ju inte heller regn, men kissa måste han ju.
Och vill man inte ha det på golvet, så måste man / han ut. ;o)

Näpp, nu skall jag sparka iväg Uffe som suttit och slöat hela kvällen framför Tv:n ut i garaget / verkstaden. Måste organiseras.
Och det är inte mina grejer som är stökiga...

Häpp!

Inga kommentarer: