onsdag 5 augusti 2009

LyckoAmulett till Lyckling mormor/farmor.


Möjligheterna att kombinera samman mina smycken är nästan oändliga.
Här sitter en LyckoAmulett med en sötvattenpärla i pärlhatt i en silverring på Ormkedja. Med alla barnbarnens namn runtom såklart.

Dagen har förflutit i en trötthetens tecken/töcken.
Barnen och pappan sov ju föregående natt i tält på tomten.
Jag låg i min säng, med ytterdörren öppen och fönster ut öppet så att jag skulle höra dem om de vaknade.
Låg halva natten och lyssnade till deras icke-sömn...

Lilleman var så trött idag.
Klockan halv sex slog han upp sina gröna och gav sig inte förrän han väckt hela ligan.
Sigge stod vid grinden och ville ut till dem så det var bara att starta dagen i arla gryning.

Imorgon är det min brors årsdag. Han har födelsedag.
På fredag är det min älskade lille Charlies tur.
Ikväll orkar jag inte slå in några paket, men det skall jag ta itu med imorgon.
Om jag hittar presentpapper... Tänkte inte på det...
Well, well. Uppfinningsrikedomen är stor, så vi hittar nog på något.

Bredvid mig ligger en stor hög paket som väntar på att skickas med posten ut i Sverige. Åjo, ett till Finland och ett till Norge ligger där också.
Jättekul!
Och vet ni vad? Imorgon komemr ett paket till mig med posten också!
Silverleverens! Kanske lite 18 karat också, jag minns inte vad jag beställde. Det tar ju lite tid i sommartid har jag märkt.
Mina kunder har dock inte fått vänta och det är jag så glad och stolt över!...

Nu ropar min kudde på mig. Högt!...

Inga kommentarer: