måndag 24 augusti 2009

Traktens blåaste dörrar...

Här vore det ju passande med en bild.
Men nattsvartet kryper tätt inpå knutarna nu, så mörkt att man knappt ser skogen tecka sig som silhuett mot himlen längre...

Idag har vi gått långpromenad som slutade i svampjakt.
Resulterade i tvenne fulla konsumkassar av skogens gyllende guld. (JA!!)

Vi har målat om ytterdörrar och garageport.
Jag hittade en ursnygg liten nyans - det här låter väl helt galet - i turkosblå, ganska mörk, högblank kulör.
Införskaffades i ett ögonblick av, tjaa - vad vet jag ? - galenskap eller kvinnlig intuition.
Men ack, så snyggt det blev!!

Vårt hus skall ju målas om nu, målarfirman vi anlitade - och som jag icke bör nämna vid namn - skulle satt igång med det för veckor sedan.
Jag är inte glad...

Vi kommer att ha traktens finaste hus!
Nu sticker jag ut hakan, men vad vore väl livet utan lite risker / chanstagningar?...

Barnen sussar sött i sina sängar, Pappa Uffe har åkt på kurs och jag härjar fritt härhemma.
Sitter vid datorn och jobbar vidare med bilder och beställningar.
Jag tycker det är skönt att jobba i ro.
Sitta framför tv:n är liksom inte jag...
Men man kanske borde ta fram spikmattan och en bra bok?...
Kan man gå och lägga sig klockan halv tio?...
Jo, det kan man faktiskt. Om man inte har en liten valp som blir nödig framåt halvelva tiden...

SötSigge. Han ligger på fårskinnet vid mina fötter. Nu knorrar han lite i sömnen och sträcker på sina lurviga ben.
Sina lurviga ben...
Än är det shorts / kjolväder. ;o)

Godnatt!

Inga kommentarer: