onsdag 26 augusti 2009

Insydda kavajer och Formexplaner

Sterling Silver förstås, men jag vrickar nästan tungan då jag försöker läsa texten.
Tur att den hölls rätt-i-mun då det hamrades in bokstäver. Tänk om någon skulle hamna i fel ordning?!...


Idag fann jag äntligen inspirationen och tiden att sy in några gamla favoritplagg.
Man hinner ju inte handla nya.. ;o)
Tvenne kavajer blev av med massvis av överflödigt tyg!

Och snyggt blev det!
Lite meckigt, men resultatet!!?... Strålande.
Jag menar förstås spegelns reflektioner då jag provade dem... ;o)

Imorgon bär det av på mässa. Formex.
Spännande.
Och så mycket folk?...
Man är ju inte direkt van, då man ju faktiskt både bor och jobbar hemifrån i en villa på landet på en kulle på en äng invid skogarna...

Sigge och mormor är hemma, och barnen på dagis och förskola.
Här skall träffas leverentörer, kollas in nya sortiment av förpackningsmatrial, verktyg och annat spännande.
Och det skall ätas lunch "ute"!...
Mannen tillika min nyanställde - japp nu är det familjeföretag - skall med.

Klockan tickar och det närmar sig.
Nu skall jag - som min bror kallar det; Tryffla.
Genast!...
Godnatt!

2 kommentarer:

Lotte sa...

Tina, du vänder på en vändplan långt bort i skogen? Vilken? Norreda? Jag blir bara så nyfiken.. ;)

Tina - alskadebarn.se sa...

Går åt andra hållet, förbi Gunsta.
Men jag tänkte ta mig mot Norreda nån dag!