onsdag 20 januari 2010

Trestav!


6mm Trestav med Spinnhake.
Nyhet i sortimentet!

Idag togs första spadtaget på en om/tillbyggnad av verkstaden.
Planlösning och arbetsytor måste ju följa arbetets gång, och nu är vi ju två som huserar i lokalerna.
Dessutom har det varit väldigt kallt nu i vinter, både ute och i verkstaden...
Golvet skall bytas, och snickaren säger att då måste verkstaden tömmas.
(Hur skall DET gå?!... Får vänta till varmare grader ute, så får man dra ut kablar och flytta verktygen till ett provisoriskt verkstadstält utanför eller något.
Om det inte bara tar en dag att lägga ett golv då förstås...Jag vägrar att låta leverenstiden bli för lång, men jag suktar efter investeringen "Projekt-förbättra-verkstaden" också förstås... Dilemma...)

Idag föll jag dit.
Hade just varit in till Posten för att leverera paket, då jag blev sådär tokhungrig/sugen! Frukosten var som bortblåst i magtrakten och jag var helt enkelt tvungen att ha något stoppat i den.
Självklart hade de i grannbutiken ett jättesortiment av Naturgodis varvid jag föll till föga och inhandlade en påse. Mmmmmmmmmm så gott det var!!!

Undrar om jag istället handlat frukt eller något nyttigt om det råkat vara en grönsaksbutik i närheten?...
Njeeee...;o) Idag var det sockersuget som fick sitt lystmäte.
Nåja, det får kanske bli en skidtur imorgonkväll med pannlampa eller så.
För på dagen skall vi på kurs, jag och kollegan. Det skall bli superspännande!

Detta innebär att jag nu måste göra ett kvickt avslut och bege mig ut i verkstaden, så de smycken som beställts hinner postas imorgon med lantbrevbäringen.
Ingen verkstad imorgonförmiddag alltså!

Hej så länge!

Inga kommentarer: