söndag 24 januari 2010

I have a dream...


SilverCirkel.

Jag har en tanke som vägrar lämna min hjärna.
Skulle behöva någon annans syn på den, innan den äter upp mig.
Jag har en dröm...
Någonting jag så gärna skulle vilja göra.
Vet bara inte riktigt hur jag skall göra för att den skall bli gjord på allra bästa sätt, och på ett sätt så jag håller den sann mot mig själv.
För det är inte bara mig det gäller.

Nu inser jag att jag talar i gåtor, men eftersom tanken inte har hunnit längre än till en tanke och en jag-skall-någon-gång-i-mitt-liv-genomföra-den, så vill jag inte ropa hej för tidigt liksom...

Är fortfarande iskall efter min och Charlies långpromenad med Sigge.
Kände att jag behövde en riktigt lång promenad ute i vårt vackra vinterlandskap efter den trevliga middagen med goda vänner - och Uffes ljuvliga Sushi - igår.
Charlie ville så gärna följa med, och även om det innebar "inte-så-mycket-tänka-och-fundera-över-min-dröm" så fick han såklart Overallen på och ut gick vi tre.
Det var så mysigt och det hann bli riktigt mörkt innan vi kom hem igen och började med middagen.
En riktig söndagmiddag.
Charlan dukade ( alla fick nya platser ;o) och jag stod vid spisen.
Bakpotatis med en räkröra och en kycklingröra till de vuxna.
Varmkorv till barnen.
Charlie ville ha Bakpotatis till Joel och Emils stora förvåning - och glädje eftersom det blev mer korv kvar till dem då!
De är duktiga med maten mina grabbar!

Jag har suttit en stund och jobbat med "papper" - knappast i dagens datasamhälle va?! - inför mötet med revisorn i morgon.
Som tur är har det mesta varit i ordning, men det datasnille jag inte är hade lite svårt att få ut de rätta rapporterna. Skicka SIE filer hit och dit - och vart på datorn sparas de ner då?!... *Hehe* Det gick fint till slut.

Nu har detta små-bloggande satt ruljans på blodflödet i mina fingrar och jag känner att jag är på väg att tina upp.
Då återstår bara finliret nu då.
Precisionsarbetet i verkstaden!

Skall bara ge barnen varis puss först!

2 kommentarer:

Tvillingmamma Lotta sa...

Nu är det längesen, alldeles för längesen.
Tack för alla dina varma ord hos mig.

Din dröm?
Är den densamma som förr?
I så fall - go for it!

Min dröm, densamma som din förr, blir mer och mer på allvar i mitt inre.
Jag har det mesta klart, väntar mest på att våga!

Många kramar, tvillingmamma Lotta

Tina - alskadebarn.se sa...

Hej Lotta!!
Roligt att du kikade in här!!

Du förtjänar vartenda varmt ord från båfde mig och alla andra som läser din blogg, gumman!!
Du är ju FANTASTISK!
En inspiration för oss!
Tack för att du delar med dig av dina ord!

Nej, den här drömmen jag har är faktiskt inte samma som förr.
Även om den också hägrar förstås. Men den är jag inte riktigt redo för, inte som jag tänkt utforma den i alla fall. Måste bearbeta den lite till först innan jag gör något med den.
Det här är en annan dröm som utvecklat sig under inte fullt lika lång tid. Men som kanske är mer nåbar, "snabbt"...

Att du drömmer om samma sak som jag, det tycker jag mig läsa mellan raderna, och jag gillar verkligen dina rader, så det är bara att sätta igång, Lotta!!
Om det är någon som borde våga, så är det du. Du kan .

Kram!!