lördag 7 april 2012

Dagen som inte blev som det skulle.

Idag skulle vi stigit upp tidigt.
Det gjorde jag i och för sig.
För tidigt, då min mobiltelefon brakade loss redan klockan 06:23.
Min kompis!! Har det här nåt?!
Studsar ur sängen, före att mobilsignalen inte skall hinna väcka de andra.
"Hallå!?"
Ingen där.
Men jag hör hur hon pratar. På väg till jobbet förmodligen. Jobbar på BB. Har säkert ( tydligen!!) kommit åt ring-upp-knappen...

Återvänder till sängvärmen där lilleman och pappan trynar vidare, ovetande om mitt sömnavbrott.

När vi sedan slår upp våra ögon närmre åttasnåret hör jag på mina stora grabbar att nåt är tokigt.
Ena har tokont i halsen, och andra har gjort tvåan löst.
Suck.

Vi som skulle fått åka till mina föräldrar på östkusten och spenderat dagen där och avslutat med en härlig familjemiddag.
Få vänta med att träffa min mamma - som är extremt infektionskänslig - till en annan dag.

Går ut på promenad med hunden och lilleman tränar cykling.
En storkille kommer ut till oss och studsar lite på studsmattan.
Solen är varm förvisso, men det blåser iskalla vindar och så snart solen går i moln blir det verkligen kallt!

Så vi går in och bakar några havreflarn som vi knaprar på till varsin kopp rykande och uppvärmade te.

Nu ligger alla mina grabbar framför respektive tv.
Jag funderar på att gå ut i silververkstaden, men jag hade ju faktiskt tänkt att vara ledig därifrån i helgen...

Vi får se hur jag gör om en stund.

Inga kommentarer: