måndag 21 september 2009

Höstenergi.

Satt en stund på rutschkanan idag medan Sigge for runt som en tätting på tomten.
Beskådade träden vilka börjar få sådana där härliga färgklickar i skimrande färger.
Vackert mot den solblåa himlen.

Sigge får fnatt och sätter av i 120 runt hela gräsmattan längs staketet.
Jag ler och känner hur min egen energi poppar upp några pinnhål.

Vi går in.
Och river en vägg i vardagsummet!

Imorgon skall det handlas gipsskivor och trä.
Bygga vägg en bit ifrån, och en schysst bänk att förvara veden i.
Låter konstigt månde, men jag vet precis hur jag vill ha det.

Har länge tänkt på att den där väggen verkligen stod dumt, men den passade liksom till vår stoooooora tv.
Nu har tvn (äntligen) pajjat, så fram med kofötter och skruvdragare.
Bort med väggen, in med en ny på en ny plats - sedan (kanske?;o) in med en ny tv.

Ikväll blir det verkstadsjobb igen. Så fort barnen somnat!
Det låter redan alldeles tyst här i huset. De ljuvliga gosbarnen sover nog allaredan..
Pappan har åkt in med släpkärran full av gammal-vägg.
Ut med det gamla!

Borde rensa min garderob också. Mycket tyg som inte behövs längre där...

Inte kan det vara bara jag som får sån här energi av hösten?!
Kram!

1 kommentar:

Lotte sa...

Du, hösten är BÄST!