måndag 7 september 2009

Ny frissa.


Sigge 5½ månad.

Vi skulle ju på utställning i går - söndag.
Så Sigge fick ny frisyr.
Till vilken nytta, för jag blev sjuk. (Nåja, han blev ju supersnygg ur Pudelsällskapets tänk och tycken...)
Jag som inte brukar vara sjuk var helt däckad.
Tur att pappan var hemma, men ÄR det inte typiskt att sjukan blomstrar ut i full prakt på helgen?!
När kidsen är hemma från skolan, och man har massor av roliga planer?!...

Idag mår jag bättre och är just på väg ut i verkstaden.
Har bara jobbat med beställningar / mail i helgen, inte orkat vara ute i verkstaden alls.

Huset håller just på att bli färdigmålat.
Var ute med Sigge på tomten och passade på att "hytta" lite åt målarna som jag anser fuskat.
Eller, tja, de har gjort som jag själv skulle gjort.
Målat över, struntat i att slipa bort den gamla färgen under så att det nu krullat upp sig i kanterna på "bro staketet".

Hmmm... Det är ju liksom därför vi valde att köpa tjänsten av ett stort - trodde jag ? - välrennomerat måleriföretag.

Tur att man har det jobb man själv har, och aldrig skulle drömma om att "fuska!"

Målarkillen spände jag ögonen i och förklarade läget - jag sade precis som ovan - "Det ser ju ut som om jag själv skulle ha gjort / fuskat ihop det, skall det verkligen se ut såhär?"

Han erkände lite blygt att , njaaa han var väl inte heller helt nöjd...
Sedan smet han runt husknuten till den andra äldre-i-gamet målaren. Gissar att de pratade om hur det skulle fortgöras.
Får se hur det blir med det här...

Nu hör jag by the way hur det skrapas på utsidan... *Moooahaha*...
Gammelchefen är inte så lätt att tas med...

Näpp, nu måste jag ut och smida lite smycken!

3 kommentarer:

Lotte sa...

Jamen, alltså, ska man som yrkesman fuska, så får man väl för bövelen fuska där det inte syns! (jag, gammal expert på det området;) )
Inte på bron, det första ställe ni ser?? AMATÖRER! Hälsa från mig :)

Tina - alskadebarn.se sa...

Hahahaha!!
Jo, det varju ett synnerligen klumpigt ställe att försöka sig på fusk på!...
Liksom; "Smask"-Rakt i nyllet!...

Nu har de skrapat bort både den färg de kluddade över, och den gamla färgen. Så de fick ta det från början och göra jobbet dubblet..
*MMoahahaaa*

Evelina sa...

Vilka fina smycken! Söt hund också förstås!
Hittade din blogg via bloggtoppen, alltid kul att läsa om andra med äldre tvillingkillar.
Fin blogg!