torsdag 24 september 2009

Till Mamma.


För att du finns, tror jag på Änglar...

Kära mor, vem är väl som du?...
Min mamma måste ju vara världens bästa?...
Omtänksam, vänlig och rar.
Intelligent, generös och skapligt snygg. Rätt lik mig själv till utseendet... ;o)
Mamma, mormor och farmor. Fru och Kollega.
Jag hoppas alla uppskattar dig åtminstone till tre fjärdedelar av vad jag gör. Det tror jag nämligen att de gör...

Fortsätt din bana, du Hildegun.
Tro på dig själv, vandra rakryggad och stolt.
Låt andra le tillbaks mot dig också, och se varje dags små mirakel.

Fortsätt bjuda på dig själv såsom jag vet att du gör. Man får mångfalt tillbaka.
När jag står inför Pärleporten, är min önskan att jag skall gått genom livet på precis samma sätt - och lämnat samma spår i andras liv såsom du gjort i våra!

Mina varmaste av kramar denna kyliga höstkväll!

Inga kommentarer: