söndag 29 november 2009

Manschettknappar i silver!


Dessa manschettknappar är tillverkade i 925 Sterling Silver och självklart - som alltid hos oss väljer man texten själv!

I lördags var vi in till stan en sväng, och då vi parkerat vår fina - loggade - bil så kommer en kvinna fram till mig och efterfrågar just detta smycke!

Jag har haft det på gång ett tag, och jag har fått många frågor på just manschettknappar med text, så jag kunde inte låta bli att jobba lite med dem då vi kom hem fastän det var lördag och ledigt egentligen.
Nu ligger de i sortimentet! Äntligen!

I torsdags natt vaknade jag ju av att min ena storkille var magsjuk, men till min stora lycka tycks det bara vara han som blev sjuk. Vi andra mår prima!
Idag har vi varit ute hela dagen.
Rensat bland träd och buskar. Klippt ner vår bambu och barnen bar jätteduktigt bort alla bambugrenar som vuxit sig enorma under sommaren.

Det var inte särskilt vackert med de bruna, kala bambuträden såhär långt in på hösten, men det har liksom inte blivit av...

Vi sågade ner en gran på baksidan som vi "planterade" i torkvindans fot - passade utmärkt! - och ställde på framsidan och klädde i mängder med ljusgirlang!
Vackert, vackert!!

Jag och barnen var såklart tvungna att klä på oss utekläderna igen efter middagen för att beundra detta konstverk på kvällens mörka timmar.
Det blev ute lek, gungor och fotboll med Sigge nästan en timme innan läggdags.

Nu sover barnen, pappan stökar undan i köket efter dagens Guldbullebak.
(Jovisst, jag bakade ju ett fantastiskt matbröd igen också! Idag blev det kryddat formbröd med Chillisås och oregano! Låter galet kanske men ack, så gott!)

Mormor kom över till middagen. Hon skall ju jobba natt på Akademiska sjukhuset inatt, och då sover hon på dagen sedan på vår våning ovanpå garaget.
Skönt att ha henne här imorgon, vaken då barnen kommer hem från dagis, för nu är det verkligen rusch i verkstaden till Jul!
Så härligt!!

Nu skall det bläddras lite i kataloger för att gradera upp lagret lite inför alla Julklappar som skall iväg.
Namnsmycken i långa banor!
Helt ljuvligt att tänka på på Julaftonen... Hur många tindrande ögon kommer att se våra handgjorda silversmycken i sina små askar under julklappsutdelningen egentligen?...
Fantastiskt, jag känner mig så hedrad och lycklig!!

Inga kommentarer: