måndag 16 november 2009

Viktigt.

AB IMO PECTORE. Av hela mitt hjärta.
Armband, Klassisk Armbandsbricka med ställbar Vaxad bomullsrem.

Av Hela Mitt Hjärta.
Viktiga ord för mig osm jag föröker leva efter.
"Då du gör någonting, gör det ordentligt."
Gå in för det du gör med din själ.
Gör det du skall, och gör det på riktigt.

Om man hellre vill göra något halvhjärtat tror jag ibland det är bättre att faktiskt låta bli.

Viktigt. Vikt.
Min vikt har varit en viktig grej för mig det här året.
jag är nog ännu inte riktigt framme vid mitt slutmål, men jag jobbar på att komma dit.
Hittills jag släppt ifrån mig / kämpat av mig tjugofem kilo.

Provade att bära så tunga handelskassar häromdagen. (Vägde dem på våg.)
Shit alltså, det är himla mycket!....

Jag har tagit hjälp av Viktväktarna, de första arton veckorna på året.
Trots två veckors utlandsresa i mitten av den perioden lyckades jag under samma tid gå ner över två kilo! Och hela sommaren, inte upp ett endaste kilo!!

Det är faktiskt inte utan att jag är mycket stolt över mig själv, både över det och över hela viktnedgången.

Jag har varvat mina belöningar med lite shopping - för man behöver ju faktiskt nya kläder, som sitter lite bättre än tält... - och timmar vid min fina symaskin då jag modellerat om en hel del av mina stora kläder.
Mycket överblivet och bortklippt tyg blev det...

Jag passar på att tipsa om en annan sida på internet där man kan kika om man ligger rätt till: Räkna ut ditt BMI.
Kul att se förändringarna!

I min garderob har jag (gömt) en bildserie på mig själv.
Bild 1, Maxvikt. Bild 2, Minus 13 kilo. Bild 3, Minus 23 kilo.
Jag har på mig samma pyamas, och bilderna är tagna helt rakt framifrån, alltså i en synnerligen osmickrande vinkel.
Men de är så inspirerande att se de där jäkla bilderna i alla fall!!...

Ser fram emot att ta ännu en bild, den sista. Men det är några kilon kvar.
Jobbar på med att nå till slutvikten. Mitt egna mål.
Går in för det med hela mitt hjärta.

En sak till vill mitt hjärta.
Tacka de involverade och inspirerande människor som jag både delat min viktiga resa med och som på ett eller annat sätt både motiverat mig och hjälpt mig!
Johanna och Ulla.
Ni började med Viktväkteriet med mig, Tack för ert sällskap både på mötena och för er vandring på viktvägen nedåt tillsammans med mig!
Uffe.
Du har varit ett enormt stort stöd och en fantastisk hjälp!
Tack för att du trodde på mig att jag skulle lyckas, och jag har i alla fall kommit ända hit med din hjälp!
Mamma.
Tack för att du inte bakar dina ljuvliga bakverk och tar med till mig.
Tack för att du tar med dem till barnen. Och Tack för att du lagar nyttig mat till oss, emellanåt! ;o)
Pappa.
Tack för att du finns. Jag har nog hört att du tycker jag är duktig!...
Brorsan.
Tack för att jag får höra att jag ÄR duktig! Något som kan spela så liten roll att säga, kan i någon annans öron (mina) låta som ljuv musik.
Malin.
Tack för att du släpade ut mig tidiga mornar. Jag VET att jag var motsträvig och lååååångsam i början. Nu går det bättre!
Malin och Brorsan, Tack för den fina joggingdressen jag aldrig nånsin skulle ha unnat mig själv!
Farmor Anna Tack för att du alltid ger mig så fina komplimanger!! Jag blir så glad sååå!
Lotte & Luna, Tack för härligt sällskap på Powerwalksen!
Inte minst: Mina Vänner, Tack för att Ni finns i mitt liv, ni är alla en inspiration!!

Inga kommentarer: