onsdag 4 november 2009

Trippelmammaskap.


Tre härliga barn har jag!
(Vi, pappan är ju med på det förstås!...)
De var så duktiga då vi var iväg på vaccination igår.
Elelr, tja.. Vi stod i kö igår.
Själva vaccinationen tog ju bara minutrar, det var kötiden i snålblåsten som tog större delen av dagen...
Det såg inte ut att vara så hiskeligt många före, men med facit i hand vet jag inte om vi borde vänt reda då vi kom dit...

Det tog nästan två timmar att komma fram.
Det var så att lilleman - Charlie 3½år nästan grät då han kom in;
-Nu vill jag haaaaaa min spruta!....

Tur att de var klädda för utelek eftersom de kom direkt från skola och dagis.
Själva injecerandet gick tämligen smärtfritt.
Charlans tårar kom lite, och Emil spände sig - men sade inte ett ord.
De harj u faktiskt tagit några sprutor nu.
Fästingvaccin, och för utlandsresor och så.

Men alltså, jag tycker det är sååå läskigt med sprutor.
Jag VET ju att det faktiskt inte gör ont. Men vetskapen att något skall stickas in i mitt kött...
Blääää...

Vi for förbi en leksaksaffär på hemvägen och de fick välja varsin belöning för att de varit så duktiga.
Vi hann till Posten också för att posta alla paket med smycken vi tillverkat under natten inna och dagen.
Det blev en laddning... Härligt när man hinner lbi klar!
Det är helt underbart att äntligen få hjälp. Ångrar inte en sekund att vi gjorde familjeföretag av det, och det är med stort nöje jag ser fram emot Julruschen!

Då vi kom hem väntade mormor med två plåt-stora pizzor alldeles nyurtagna ur ugnen. Huset doftade ljuvligt!...

Nu har pappan tänt en brasa i öppnaspisen och skall åka iväg och hämta våra barn.
Jag skall bara beta av mailen, så skall vi sätta igång md Chokladbollsbaket sedan!

Inga kommentarer: